Volgers

zaterdag 28 december 2019

Subaru Impreza 1.6 plus.

Oei een Subaru bij een Renault man. Niet zo gek hoor. Ik heb vele merken bestuurd.

Paspoort

merk:Subaru
type: Impreza Plus 1.6 GL AWD
bouwjaar: 2001
Kleeur: Metalic groen

Extra's
In hoogte verstelbare bestuurders stoel en stuur. Airco, Elecrische ramen voor en achter, trekhaak, electrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels.trekhaak.
Naam Impra.


Omdat er vervanging diende te komen voor mijn trouwe Renaults de 19 en de Megane die te duur werden om op de weg te houden deze Impreza aangeschaft.

Een 1.6 en 95 pk boxermotortje. Maar best pittig. Stevig geveerd en inschakelbare 4 wielaandrijving. Zoals op de foto's te zien is de 4WD ook getest.

Ja een Impreza rijd heerlijk en deze was voorzien van zogenaamd comfort verhogende gadgets. Alleen zoals zo vaak werd door Subaru luxe verwisseld met Comfort.Door electrische ruiten toe te voegen verhoogt men geen Comfort. Men voegt gemak toe. Dus luxe. Comfort betekent bij mij dat de vering zo is dat overhellen in de bochten tot een minimum beperkt word maar je kuilen en hobbels in de weg zo goed als niet voelt. Dat eerste daar is deze Subaru goed in. Bij dat tweede het gladstrijken van de weg laat deze Subaru steken vallen. Ieder richeltje en bobbeltje in de weg voel je. En de stoelen zijn van het type zacht hout. Langer dan een uur hield ik het er niet op uit. En als je een Renault gewend bent dan valt de binnenruimte van zo'n Impreza ook vies tegen. Ja ze was een station maar onze Renault 19 was vele male ruimer en dat was een sedan. en tegenover de Megane break ja dan is zo'n subaru maar een mini autootje wat binnenruimte betreft. Maar toch de achterbank plat en er kon wel wat in. Alleen een ikea kast er in met de klep dicht zoals we in de Renaults gewend waren nee dat lukte niet. Maar ook onze Impra heeft ons geholpen en gesteund. Vervoer van mensen en dingen waren ook haar niet vreemd en deed ze zonder protesteren.


En dan ja er is airco. Maar die is van het type koele pufjes geven. Echt koud word die niet en achterin word het er niet koeler door. Toch reed ik er graag mee. Maar ik miste het Comfort van haar voorgangers. Over het verbruik. Ik was gewend aan een Renault 19 met een gemiddeld verbruik van 1 liter benzine op 17 km. en een Renault Megane Break( GrandTour) met een gemiddeld verbruik van 1 liter diesel op 22 km. en dan ineens een gemiddeld verbruik hebben van  liter benzine op 12 km maar dan moest ik niet te veel in de stad rijden.



Nee ik had geen hekel aan deze auto hoor. Ze reed fijn en bracht ons van A naar B. Geen probleem.Ik heb haar een jaar bestuurd. Wat ik ook niet had was een speciale band met deze auto. JA zoals alle auto's had ze een troetelnaam. Maar een echte band hebben we nooit gehad. Ik heb haar wel goed verzorgd en ze heeft tegenwoordig een liefhebbend baasje.

Snelweg km reed ze graag/ Daar was ze in haar element en ik moet zeggen ik reed graag met haar op de snelweg. Ondanks de boxermotor was ze best stil bij 110 km /h.  Helaas werd ze daarboven aardig luid en liet de motor zich aardig horen.





In ruiger gebied met de 4 WD aan was ze helemaal in haar element. Helaas door de geringe bodemvrijheid was ze niet echt geschikt voor terrein rijden. Zoals jullie hier zien heeft ze echt wel haar deel van Bospaadjes en ander terrein gezien. Ja dat was lol. Ondanks dat een Subaru niet echt mijn soort auto is hebben we samen veel plezier gehad. Maar we miste wat bij deze schone dame.


We bleven het Comfort missen dat haar voorgangers ons gaven.

De luxe want die was in haar voorgangers voor een deel niet aanwezig. Maar zoals al gezegd. Er zit een verschil tussen Luxe en Comfort.

Na een jaar met plezier ja want plezier gaf ze wel deze Impreza hebben we Afscheid van haar genomen.

Na Impra hebben we gekozen voor Luxe en kwam er weer een Renault Megane maar daarover later.

Victor.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten