Volgers

maandag 23 december 2019

BMW 518i

Jawel mijn autobelevenissen.

De Dacia had een nieuwe LPG tank nodig. Dus even tijdelijk een ander verrijdbaar onderstel. Dit werd een BMW. Een 518i automaat uit 1995. kleur blauw.

Tijdelijk vervoer een BMW dus. Luxe zou je zeggen en het zou moeten rijden als een sportwagen. Nou heb ik de eerste en tweede generatie 5 serie bestuurt. En ik kan vertellen dat die beide sportiever en comfortabeler zijn dan de hier beschreven BMW 518i. Een automaat. Uit 1995. En beter uitgerust ook.








Zelfs geen mistlampen aan de voorkant. Blijf fit ramen. Doorgezakte zetels. Km teller en dagteller niet afleesbaar want die deden het niet. Er zat een gaspedaal in maar vooruitkomen??? Zelfs onze Twingo heeft meer pit. Om aan de 80 te komen duurde een hele halve minuut. Maar wel een BMW hé. Nou vind ik het model en de uitstraling wel sportief. Toerentellertje was er in ieder geval wel.Maar qua rijden........
Het zou sportief moeten zijn maar de vering was net een golfslag zo hing deze BMW in de bochten. bij remmen zat je met je snufferd tegen de voorruit. Niet omdat hij zo goed remde maar omdat hij zo de veren in dook. Bij gas geven verwacht je van een BMW tegen de rugleuning gedrukt te worden maar je kreeg meer de neiging uit te stappen en te gaan duwen.

Sportief daar hoort bij mij geen Automaat bij. Zeker deze automaat niet. Schakelen deed hij alsof er iemand met een hamer de tandwielen in elkaar sloeg zo schokte dat. De kick-down deed het wel maar na intrappen van het gas duurde het eerst 15 seconden voor er versnelling kwam en dan nog eens 15 seconden voordat deze versnelling sneller werd door het terugschakelen via de kick-down. En dat was dan in stand sport. Ik heb de stand Comfort maar niet gebruikt. Met andere woorden nee ik heb geen bezwaar tegen een BMW. Maar deze 518i nee die was het niet.

Stay tuned for more.

Victor.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten