Volgers

donderdag 25 augustus 2022

Hey een LADA ??

 

Hey wat nu, een LADA?


Jazeker een LADA. Ergens begin jaren negentig zat ik verlegen om een auto nadat iemand het nodig vond om mijn R 19 16V voor langere duur en op nooit terug geef basis te lenen.


Ja en dan ga je op zoek naar een vervangende auto die niet te veel kost. voor mij werd dat ( in eerste instantie tijdelijk ) deze rode LADA 2105 uit 1985. En jawel een luxe uitvoering. Helaas was het tegen deze tijd zo dat de koplampwissertjes er niet meer standaard opzaten. Wat ik wel kan zeggen is dat deze auto me in het kleine jaar dat ik hem had nooit heeft laten staan en dat de kachel uitermate goed werkte. 

 

Wat me wel verbaasde was dat de kijk-shop radio van twee tientjes er door een onverlaat uit werd gehaald door middel van een ruit van de achterdeur inslaan terwijl het raam van de bestuurdersdeur open stond en zelfs de sleutels in het contactslot zaten.


En toen heb ik daarna deze Lada opgeknapt tot de staat op de foto. 

 

Vergis je niet het was wat ze tegenwoordig een SLEEPER noemen. Het standaard motortje was licht gekieteld en had 140 pk.  Een kenner zal ook zien dat de bodem van de auto dichter bij het wegdek vertoefd en dat de voorzijde ietwat lager is dan de achterzijde.. Het was een heerlijk vlot autootje.Een Golf of 205 GTI hadden er een harde dobber aan dit bakkie bij te houden.


Aangezien ik toch liever een Renault had heb ik deze bolide van de hand gedaan en aan een collega verkocht die er voor zover ik weet nog steeds mee rijd.


Victor



Geen opmerkingen:

Een reactie posten